fout bij installatie Euro Truck Simulator 2 (go East)

Problemen met het spel? Misschien kunnen wij u helpen!
Plaats reactie
Vikernu
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: do 10 sep 2015, 21:13

fout bij installatie Euro Truck Simulator 2 (go East)

Bericht door Vikernu »

Hallo, ik hoop dat ik bij de juiste groep zit. Ik heb namelijk een probleem met het installeren van het programma.
Ik heb dit al op diverse manieren geprobeerd maar het lukt me niet.
Als ik bijvoorbeeld de gedownloade versie probeer te installeren middels "setup" dan krijg ik al vrij snel de melding:
Unable te detect the folder containing Euro Truck Simulator 2. Please select it.
Dit ga ik dan doen middels bladeren en kies voor de Euro Truck Simulator 2 -map.
Dan krijg ik de melding:
The specified folder does not exist. You need te select the folder containing Euro Truck Simulator 2.

Deze map had ik toch écht gekozen, maar helaas.

Ik heb een nieuwe laptop die voldoet aan de eisen en met windows 8.1 als besturingssysteem.

Heeft iemand hier een oplossing voor aan de hand van bovenstaande gegevens?

Bij voorbaat dank!
Vikernu
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: do 10 sep 2015, 21:13

Re: fout bij installatie Euro Truck Simulator 2 (go East)

Bericht door Vikernu »

Niemand een mogelijke oplossing?
Gebruikersavatar
ETS Rijder
Ere-Lid
Ere-Lid
Berichten: 3218
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 08:26
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: fout bij installatie Euro Truck Simulator 2 (go East)

Bericht door ETS Rijder »

Welkom!

Welke map heb je geselecteerd om de map 'Euro Truck Simulator 2' aan te geven?

Deze map kan je vinden in 'Program Files' of 'Program Files x86'.

Als je de 'Euro Truck Simulator 2' map in 'Mijn documenten' selecteert, heb je inderdaad de verkeerde map te pakken, zoals het installatieprogramma ook aangeeft.

Succes!
Afbeelding Afbeelding
Heb je een vraag? Schroom niet om (ons) te vragen.
Vikernu
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: do 10 sep 2015, 21:13

Re: fout bij installatie Euro Truck Simulator 2 (go East)

Bericht door Vikernu »

Dank voor je reactie.
Ik heb idd de programfiles map gekozen maar helaas.
Daarom vind ik het ook zo raar. De map staat er wel maar hij geeft aan dat er niets in staat.
Ik moet wel zeggen dat ik geen dvd-rom in mijn laptop heb zitten. Ik heb het geprobeerd middels een andere pc en dan die dvdrom delen en via het netwerk benaderen. Maar ook door extern n dvdrom eraan te hangen op een usb-poort én zelfs tijdelijk een dvd-rom in de laptop te plaatsen. In alle gevallen krijg ik opstarten van de dvd wel te zien, maar kom bij de setup helaas steeds op dezelfde foutmelding.
Ook heb ik geprobeerd om m te downloaden en dan te installeren maar ook dit werkt niet.

Raar...
Gebruikersavatar
Skyhook
Lid
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 16 dec 2009, 01:46

Re: fout bij installatie Euro Truck Simulator 2 (go East)

Bericht door Skyhook »

Hoi Vikernu,

Als ik het goed begrijp dan werkt je ETS2 gewoon goed en wil je nu de dlc Go-East installeren :?:
Heeft het misschien iets met Steam te maken :?:
Bijvoorbeeld dat je ETS2 de non-steam versie is en je dlc go-east wel steam is, dat gaat n.l. niet lukken :thumbdown:
Of dat je ETS2 wel steam is en je dlc go-east de non steam versie is, dan gaat het ook niet lukken :thumbdown:
Het is maar een gok hoor maar het is wel belangrijk dat beide op elkaar afgestemd zijn.

Groeten Skyhook.
Plaats reactie

Terug naar “Technische support / Bugs”