Conversion_dump_path en snelkoppeling opties.

Handleidingen over verschillende onderwerpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tinusman
Lid
Lid
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 10:15
Locatie: Driver's seat

Conversion_dump_path en snelkoppeling opties.

Bericht door Tinusman »

UITLEG TOEPASSEN: CONVERT DUMP ETS2 en ATS 1.6 naar NIEUWE PMG formaat


Opties voor snelkoppeling.

ga naar;
C:\Program Files (x86)\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\
rechts klik op eurotrucks2.exe
en kies; snelkoppeling maken en sleep die snelkoppeling naar je bureaublad.
of
kies copieren naar --> bureaublad snelkoppeling maken.

Als je al een snelkoppeling voor je spel hebt, hernoem (naam wijzigen) deze met een herkenbare naam.
naam wijzigen, doe je ook met rechter muis knop op de snelkoppeling en kies naam wijzigen.

rechts klik op de snel koppeling die je net gemaakt hebt,
en kies eigenschappen,
in de tab Snelkoppeling staat bij

Doel: C:\Program Files (x86)\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\eurotrucks2.exe
(voor steam is dit een andere map)

hier achter kun je opties toe voegen, die beginnen met un spatie en dan un -

b.v. als je geen intro wil komt in

Doel: C:\Program Files (x86)\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\eurotrucks2.exe -nointro

als je de dokumenten map op een andere plaats wilt hebben, (op schijf "X:\Nieuwe map\dokuments")

Doel: C:\Program Files (x86)\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\eurotrucks2.exe -homedir "X:\Nieuwe map\dokuments"

Deze laatste is vooral handig , als je de volgende optie voor .pmg convert wilt toepassen.
je kunt nl. nu mod voor mod in de nieuwe mod map toevoegen.
in dit voorbeeld, is die mod map te vinden op ; X:\Nieuwe map\dokuments\Euro Truck Simulator 2\mod\

om de Game ETS2 de .pmg te laten converteren, heeft scs soft een convert dump path gemaakt. VOOR V 1.27.x
die je aan je snelkoppeling kunt toevoegen.

Doel: C:\Program Files (x86)\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\eurotrucks2.exe -homedir "X:\Nieuwe map\dokuments" -conversion_dump_path "S:\00 SCS Blender Tool MAP\convert_dump"

nadat je je spel start met de nieuwe snelkoppeling, zul je een nieuw profiel moeten aan maken enzovoort..
de mod die je in de nieuwe mod map toevoegd wordt indien de oude pmg`s door het spel gezien en gelezen worden..geconverteerd
en door de nieuwe optie in je snelkoppeling ,
opgeslagen in; "S:\00 SCS Blender Tool MAP\convert_dump"
door de .pmg`s uit die map te copieren en in je mod te plakken,
(indien windows vraagt overschrijven en vervangen::JA)
worden de oude pmg`s overschreven door de nieuwe

in je Game.log.txt zullen de

00:00:52.259 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/truck/stena/box/50kt_lighstal_topline.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
00:00:52.266 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/truck/upgrade/smalllight/pendel_stena_1ls.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714

verdwijnen (je spel wordt un fraktie sneller)

MAAR!!!!
je kunt de nieuwe pmd uit die mod niet meer in Blender2scs importeren.
je zult dan BlenderTools moeten gebruiken.

Aanvulling door;
Rob Reichgelt,
Voor Steam gebruikers :in Steam rechtsklik op spel->-eigenschappen -> Startopties instellen ...Daar zet je dan zoiets neer
-conversion_dump_path C:\Users\Rob\Desktop\pmg (afhankelijk waar je je dump map wil hebben) het spel maakt dan zelf die folder aan en convert zoals Bertinus al uitlegde !!!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”