[ FAQ ] ETS2 Eerste Hulp Bij Problemen - LEES! -

Problemen met het spel? Misschien kunnen wij u helpen!
Gesloten
Cix

[ FAQ ] ETS2 Eerste Hulp Bij Problemen - LEES! -

Bericht door Cix »

Euro Truck Simulator 2 is al een tijdje gereleased, toch blijven er veel dezelfde vragen. Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld.

LET OP! Deze lijst is nog volop in aanbouw! Wil jij mee helpen? Stuur een PM, met daarin antwoord op vragen die jij vaak tegenkomt op het forum!

Lijst van onderwerpen: Bedankt voor de hulp:

Bart
Tasmanian_Devils_Bro
Cix

Re: [ FAQ ] ETS2 Eerste Hulp Bij Problemen - LEES! -

Bericht door Cix »

Euro Truck Simulator 2:

Mijn PC voldoet aan de minimale eisen, en toch kan de PC de maximale instellingen niet aan.
Het zijn inderdaad minimale eisen. Dat wil zeggen dat je PC deze specificaties moet hebben om het spel überhaubt te kunnen spelen.

---
Cix

Re: [ FAQ ] ETS2 Eerste Hulp Bij Problemen - LEES! -

Bericht door Cix »

Euro Truck Simulator 2 + Mods geinstalleerd

Crash na toevoegen mod(s):
Helaas zijn mods niet altijd even betrouwbaar, wat problemen kan opleveren met het spel. Zo zijn er mods die enkel geschikt zijn voor een bepaalde versie, of een nieuw spel vereisen. Door het verwijderen van de mod, zal je spel weer goed functioneren. (Bij verwijderen van maps: nieuw spel starten! Je kunt eventueel buiten de officiele map staan, waardoor hij crashed.) Werkt het spel weer, kun je mods 1 voor 1 terug plaatsen, om te kijken welke de boosdoener(s) zijn

---

Crash na installeren patch
Zoals hierboven al staat beschreven, zijn niet alle mods geschikt voor deze versie. Oplossing: Verwijderen van ALLE mods, en check of je spel weer werkt. (Bij verwijderen van maps: nieuw spel starten! Je kunt eventueel buiten de officiele map staan, waardoor hij crashed.) Werkt het spel weer, kun je mods 1 voor 1 terug plaatsen, om te kijken welke de boosdoener(s) zijn.

---

Ik heb een mod geinstalleerd, nu stottert mijn spel!
Een mod kan erg gedetailleerd zijn, en zal daarom meer vragen van je PC. Maar ook al heb je een super-PC, het toevoegen van mods zal altijd ten koste gaan van de presetaties van het spel. Hiervoor is helaas geen oplossing.

---
Cix

Re: [ FAQ ] ETS2 Eerste Hulp Bij Problemen - LEES! -

Bericht door Cix »

Euro Truck Simulator 2 - Modden en Skinnen vragen

Ik wil zelf een mod maken voor ETS2. Hoe moet dat?
Ervaring leert dat "zomaar" beginnen met modden erg moeilijk is. Je moet de onderstaande programma's minimaal onder de knie krijgen om tot een mooi resultaat te komen, en dat vergt veel tijd en wellicht ook geld;
ZModeler 3 (voor het aanpassen van modellen)
Adobe Photoshop + NVidea DDS plugin (voor het aanpassen van .dds bestanden) (tip! een oudere versie van Photoshop is sinds kort legaal als freeware te downloaden; Adobe Photoshop CS2
Tobjedit (voor het aanpassen van .tobj bestanden)
Windows Notepad (voor het aanpassen van o.a. .mat en .sii bestanden)

In de tutorialsectie op dit forum leer je de programma's toe te passen.


---

Bepaalde onderdelen van mijn zelfgemaakte skin blijven in een andere kleur. Hoe kan dat?
Elke fatsoenlijke skin heeft zijn eigen def-bestand (.sii) Hierin staat de naam, de prijs, het unlocklevel maar ook de kleurfuncties in.
Elke skin heeft een "base color". Deze moet je in het .sii-bestand bepalen.
Met deze tutorial reken je de RGB code uit je tekenprogramma om naar de code die in het .def bestand wordt gebruikt.


---
Cix

Re: [ FAQ ] ETS2 Eerste Hulp Bij Problemen - LEES! -

Bericht door Cix »

Euro Truck Simulator 2 - Algemene vragen

Hoe bouw ik nieuwe garages?
Garages vind je in elke stad. Rij ernaar toe om ze aan te schaffen

---

Waarom zie ik mijn chauffeurs niet rijden?
Dit zit niet in het spel ingebouwd, en zal er waarschijnlijk ook niet komen.

---

Is er een multiplayer functie?
Nog niet, deze is wel in ontwikkeling. Voor meer info hierover kijk dan hier.

---
Gesloten

Terug naar “Technische support / Bugs”