Retarder

Plaats reactie
Calzone
Lid
Lid
Berichten: 835
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 17:29
Locatie: Zwolle

Re: Retarder

Bericht door Calzone »

v8power schreef:Het is al opgelost moest ff toets verandere bedankt allemaal !!! en ik wist dat het een motorrem was maar dan een betere versie :thumbup:
Een retarder is nog altijd geen motorrem he ;)
hardcorehooligan
Lid
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 10 mar 2013, 20:08
Locatie: Opmeer N-H

Re: Retarder

Bericht door hardcorehooligan »

Calzone schreef:
v8power schreef:Het is al opgelost moest ff toets verandere bedankt allemaal !!! en ik wist dat het een motorrem was maar dan een betere versie :thumbup:
Een retarder is nog altijd geen motorrem he ;)
Wat dan wel? Volgens wiki een verbeterde een motorrem met decompressie-klep maar daar word ik ook niet echt wijzer van..
Calzone
Lid
Lid
Berichten: 835
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 17:29
Locatie: Zwolle

Re: Retarder

Bericht door Calzone »

Hebben we laatst nog een hele discussie over gehad hier op het forum :lol: De retarder zit meestal achter of in de versnellingsbak en werkt doormiddel van wrijving met een dikke olie. Simpelweg kun je zeggen dat er een soortement schoepenrad op de aandrijfas zit die, zodra je de retarder aan zet, begint te draaien in de olie. Door de weerstand van de olie remt dit de aandrijfas af. Ik weet niet zeker of het helemaal op deze manier werkt, maar het principe is iig wel correct ;)
hardcorehooligan
Lid
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 10 mar 2013, 20:08
Locatie: Opmeer N-H

Re: Retarder

Bericht door hardcorehooligan »

Calzone schreef:Hebben we laatst nog een hele discussie over gehad hier op het forum :lol: De retarder zit meestal achter of in de versnellingsbak en werkt doormiddel van wrijving met een dikke olie. Simpelweg kun je zeggen dat er een soortement schoepenrad op de aandrijfas zit die, zodra je de retarder aan zet, begint te draaien in de olie. Door de weerstand van de olie remt dit de aandrijfas af. Ik weet niet zeker of het helemaal op deze manier werkt, maar het principe is iig wel correct ;)
ah ha dat maakt het al een stuk duidelijker! dankje
InsaneMalino
Lid
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 13 jan 2017, 19:15

Re: Retarder

Bericht door InsaneMalino »

kan iemand mij helpen met die cedille en die andere toets want ik snap er niks van :?:
Plaats reactie

Terug naar “Overig”