Ik stop met ETS2 ATS

Hier kan over American Truck Simulator gepraat worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Polar
Lid
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 11:48
Contacteer:

Ik stop met ETS2 ATS

Bericht door Polar »

Ik was al gestopt met het maken van sound mods omdat een TIA mijn gehoor beschadigde, nu stop ik met ETS2 en ATS omdat SCS zonodig een FMOD sound systeem gebruikt wat nog niet af is en geen gescheidde interieur en exterieur geluid geeft.
Het FMOD geluid is niet om aan te horen evenals de sound mods die al gemaakt zijn, het klinkt niet realistisch en als ik onder viaducten door rijd dan behoef ik geen echo te horen in het interieur.
Dit systeem kan een verbetering geven in ETS2 maar nu is het waardeloos en vele blijven op versie 1.36 hangen tot SCS het realistisch laat klinken, tot die tijd rijd ik virual geen meter meer in de trucks.
Ik hoop dat het ooit realistisch gaat klinken want dan wil ik wel weer de baan op, tot die tijd ga ik mij bezig houden met simracing, vanaf 2012 actief geweest in de truck sim maar nu gaat SCS voor mij te ver met hun updates die verre van af zijn.
Wie geen fouten maakt in het leven zal nooit leren en verder komen.
Gebruikersavatar
Tinusman
Lid
Lid
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 10:15
Locatie: Driver's seat

Re: Ik stop met ETS2 ATS

Bericht door Tinusman »

Hoi Polar,

Snap je verhaal en hoe je er over denkt, velen valt Fmod nog erg tegen.
Had ook al gelezen dat het in de ETS2 / ATS engine zat, maar weet zelf te weinig van geluid.
Hoop ook idd, dat het toch weer om aan te horen wordt .
Hoop dat je niet definitief stopt!! En mede je gezondheid je er weer toe kan brengen, Mooie sound mods te maken.
Het plezier er weer in vind.
Heb zelf te weinig tijd om veel te doen met ETS2, had van het voorjaar nog wat in Blender gespeeld,(zware WIP)
En gehoopt je nog eens te kunnen vragen om un sound/engine mod te maken.
Spoiler: Open
Technische gegevens
Motor:

merk: Detroit Diesel GMC
type: 12 V 71 N-4 Y, twaalfcilinder, tweetakt-dieselmotor met twee Rootscompressors
vermogen: 475 pk bij 2100 toeren/min.

Versnellingsbak:

merk: Allison
type: semiautomatisch voorzien van koppelomvormer met "Lock-up"
voorzien van een PTO ten behoeve van aandrijving van een lier
Hoe het ook uitpakt, geniet van un mooie zomer, tot de tijd dat het beter wordt.

Vr.Gr. Tinusman
Gebruikersavatar
Polar
Lid
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 11:48
Contacteer:

Re: Ik stop met ETS2 ATS

Bericht door Polar »

thanks, we zullen zien hoe het zich gaat ontvouwen. voorlopig doe ik veel met Project cars 2 en rFactor 2
Wie geen fouten maakt in het leven zal nooit leren en verder komen.
Gebruikersavatar
Simtrans
Lid
Lid
Berichten: 270
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 15:23
Locatie: Den Helder

Re: Ik stop met ETS2 ATS

Bericht door Simtrans »

Hoi Polar,
allereerst beterschap, heb zelf ruim 2 jaar geleden een lichte beroerte gehad na een hart operatie dus kan me enigszins voorstellen wat je voelt.
ongeacht wat de toekomst brengt hoop wel dat je bij de groep blijft.
Groet Joop
Gebruikersavatar
Polar
Lid
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 11:48
Contacteer:

Re: Ik stop met ETS2 ATS

Bericht door Polar »

Het is in vijf opeenstapeling geworden Joop, 2 hernia operaties gelijk daarna 3 operaties aan darmkanker en toen ik weer op de been was de TIA en dat allemaal in 5 jaar.
Nu zit ik in de lift maar stap voor stap, ben schoon voor 2.5 jaar nog 2.5 jaar te gaan, ik hoop ooit weer virtueel te gaan trucken maar nu nog niet.
Wie geen fouten maakt in het leven zal nooit leren en verder komen.
Gebruikersavatar
Snorre
Lid
Lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 22:55
Locatie: Zwolle

Re: Ik stop met ETS2 ATS

Bericht door Snorre »

Hallo Polar,

Jammer dat je gaat stoppen ook om gezondheids redenen ik hoop ook dat als ets2 mooiere engine sounds gaat maken dan ga ik ook over op 1.37.x .

Polar wens jouw heel veel sterkte de komende tijd en veel plezier met Project cars 2 en rFactor 2

Ik hoop wel dat we je hier nog eens zien en horen
De file was snel opgelost waarin is niet bekend.

mijn persoonlijke pagina met screens uit ETS1 , GTS, UKTS en ETS2 eigenlijk van het begin truck sim

https://snorre.picturepush.com
Gebruikersavatar
Polar
Lid
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 11:48
Contacteer:

Re: Ik stop met ETS2 ATS

Bericht door Polar »

Snorre, ik hoop van harte dat SCS het sound systeem echt naar een hoger plan kan tillen, dan kom ik weer terug in de virtuele truck, ik vond altijd rust in de simulator maar ook onder versie 1.36 kan ik mijn draai niet meer vinden, maar ik speel het dan ook al sinds 2012.
Wie geen fouten maakt in het leven zal nooit leren en verder komen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”