UK Truck Simulator - Review

UK Truck Simulator is een nieuwe game van SCS Software. Het is een spel dat veel lijkt op zijn voorganger, German Truck Simulator. Er zitten net als in German truck Simulator veel steden in het spel. In totaal zijn er 18 steden waaronder London, Manchester, Dover, Cardiff en Liverpool.

Er zijn veel steden dus je zou verwachten dat de afstand tussen de steden kort zou zijn. Maar het tegendeel is waar, want als je van de ene kant van UK naar de andere kant rijdt ben je zo meer dan een half uur kwijt en dat tegen een erg matig salaris. Het is mogelijk om over verschillende snelwegen te rijden, onder andere de M1 en de M8 ontbreken niet.

De carrière
Het is niet zo groot als Euro Truck Simulator en grafisch valt het wat tegen (net als in German Truck Simulator). De carrière begint net als in German Truck Simulator bij een bedrijf. Naar mate je weinig brokken maakt en veel rijdt zal je reputatie stijgen. Dit heeft op den duur het gevolg dat je klaar bent om je eigen zaak op te starten. Maar voordat je daar aan begint moet je eerst geld verdienen voor een garage en trucks. Vervolgens moet je mensen aannemen van een uitzendbureau die voor je kunnen werken. Let er wel op dat je alleen die mensen aanneemt die uit het juiste hout gesneden zijn. Uw werknemers zullen zonder dat u er grip op hebt goederen vervoeren. Daarbij ontvangt u ook een bedrag. De grootte van het bedrag hangt af van de medewerker die u hebt aangenomen. Als het een werknemer is die uit het juiste hout gesneden is zal uw inkomen dankzij hem verhogen. Het is mogelijk om heel veel dingen te doen in je carrière. Trucks kopen, garages kopen over het gehele land, personeel aannemen, zelf goederen vervoeren en nog veel meer.

“Legaal spookrijden”

Het rijden in het Verenigd Koninkrijk betekend natuurlijk spookrijden op een legale manier. Rijden aan de linkerkant van de weg is in het begin echt even wennen. Vooral als je eerder Euro/German Truck Simulator hebt gespeeld. Dan ben je gewend om aan de rechter kant te rijden en dan doe je dat in het begin ook in UK Truck Simulator. Het is vooral lastig op kruispunten, stoplichten, rotondes en afslagen. Maar als je het spel meer dan een uur speelt zonder Euro/German Truck Simulator te spelen wend het links rijden wel. Als je aan de linkerkant van de weg rijd is het natuurlijk ook de bedoeling dat het stuur aan de rechterkant zit. En dit heeft SCS Software ook opgelost. Het stuur zit namelijk ook aan de rechterkant. Wat het spel natuurlijk wel realistischer maakt.

Conclusie
Het is een leuk spel met z’n voor en nadelen. Met UK Truck Simulator heeft SCS Software een spel uitgebracht die veel vergelijkingen toont met z’n voorganger. Dankzij SCS Software heb je nu de keuze om in het Verenigd Koninkrijk of Duitsland te rijden.

+ Punten - Punten
Realiteit
Veel steden